Tuesday, February 17, 2009

fikir!

Kata Wahib, "orang yang berfikir tetapi salah, adalah lebih baik dari orang yang tak mahu berfikir tetapi tidak pernah salah.”
Allah sentiasa meminta kita berfikir, turunnya al-Quran supaya kita berfikir. Dia juga meminta supaya kita sentiasa memikirkan tentang Dia.
Dan tidak lah ada salahnya kalau kita memikirkan ttg Allah. Kenapa mesti takut untuk berfikir ttg pencipta kita? Tuhan itu bukanlah daerah larangan bagi pemikiran.
Fikir! Kerana kata Iman itu didefinisikan sebagai percaya, dan Islam itu menyerah. Sangatlah jauh bezanya antara ‘percaya’ dengan ‘percaya je lah’ dan ‘menyerah’ dengan ‘menyerah kalah’!

aku tulis nie pagi pkl 5 lebih, tp publish lambat..
saje jer.. umah sewa aku byk nyamuk doe.. ssh betol nk tdo skang..
sial!

6 comments:

itabudakbaek said...

u need sumeone who can guide u dude..

Robert said...

tue lah..
ingat nk ngaji ngn ustaz rasid tp segan plak..
c(=

Airland said...

ko sewa umah setinggan ker??

Robert said...

itu yg ko nk komen?
hampeh..
aku dah beli ubat nyamuk dah!

syami said...

takde istilah segan dalam berilmu..
nak sket ubat nyamuk..heh

itabudakbaek said...

aku pun nak ubat namuk gak..dah kene sembur dgn ridset pun nyamuk2 ni tak mati2..makin banyak adalah.. robert..ko ni penyegan ke..?? its hard to belive..lala~~