Friday, April 10, 2009

Pandangan Naif Tentang Pemilihan Pemimpin

tidak ade lansung masalah bagi aku jika pemimpin itu melakukan sodomi, mempunyai hubungan sulit dengan sesiapa, atau terlibat dengan mana² kes pembunuhan seorang pelacur antarabangsa. asalkan die tahu memimpin, membawa kebaikan kepada rakyat, dan tidak menzalimi rakyat itu sudah cukup. ape masalahnye membesar-besarkan isu² peribadi? don't u ever heard about "minding own business"? tlg jgn campur-adukkan kebolehan memimpin seseorang itu dengan masalah peribadi dia. above all, we are looking for a leader, not a prophet yg "maksum". aite?
sekali lagi, ini pandangan remaja bodoh!

10 comments:

Anonymous said...

masalahnyer.. dy dh byk menyusahkan rakyat.. bgus ker seorang pemimpin yg takut bini??hahaha

Robert said...

takut bini ker takut lipas ker takut babi ker soal laen lan..
die menyusahkan aper?
die baru jea naek..
belom nampak prestasi die lg..
Islam suruh kita bersangka baek lan..
hahaha..

Anonymous said...

korang mcm baik sgt

Anonymous said...

ada masa kite kene berprasangka..hehe

HambaMaya said...

aiseh.. takleh ckp mcm ni.. kan dalam hadis ada kata dunia akan hancur bila orang yang tak elok akhlaknya diangkat jadi pemimpin.. malulah cakap macam ni..

*saja singgah*

Robert said...

ok bereh..
kene setepek kt muka aku..
c(=

mat said...

zul.. bila org jd pemimpin mmg la dia nak tunjukkan yg terbaik, setakat nak jd Pm malaysia nie. lulus Diploma uitm cukup da.. pastu ko balun la buat itu ini.. mcm biasa. ala senang je.. pandai2 la ko bodek sana sini.. mcm Najib tuh ijazah beli je, boleh jd PM.. haha

Robert said...

ah aku xcaye itu semua..
selagi die belom bikin aku susah, selagi tue aku sokong die..
biar laa die nk beli ape pn..
haha..

mat said...

bukan masalah susahkan org ke apa.. maknannya nak jd pemimpin zaman jahilliah ni bukannya perlu org tu berpendidikkan dan berkelayakkan.. Cuma pandai bodek jadi pak hangguk pastu lebih2 lagi anak bekas PM. Boleh la..

nak tunggu dia susahkan kau? ha kau tunggu je la.. tak lama je lagi..
hahaha..

Robert said...

xpe..
lg pn xlama lg dah nk naik sistem khalifah..
die pn xlame dah nie..
babak akhir zaman dah nk mula dah..
konsep R.A.H.M.A.N kan dah siap..
=)