Friday, June 05, 2009

cerita si gila

ok nk dijadikan cerita, dulu ade lah aku pergi tgk member aku, punya member, meninggal. so masa aku sampai kt masjid tue orang tgh sebok nak memandikan mayat tue. aku pn sbb xberapa rapat sgt, malas laa nk menyerabutkan lagi keadaan kan. so aku pegi laa bawah satu pokok, bakar mild 7 sebatang, tgk² orang.
tiba² datang lah seorang gila, mmg gila betol, dekat ngn aku. die bagi salam and hulur tangan so aku pn jawab laa salam. lepas tue die direct ckp ngn aku, "kau tgk diorang tue enn, diri sendiri pn xreti nk bersihkan, lagi nk bersihkan orang lain."

gila x orang gila tue?
=)
ker aku yg gila?

3 comments:

Airland said...

korg same2 giler..hahaha

HambaMaya said...

amik iktibar.. tu ilmu tuh.. rezki ko dapat ilmu dari orang tu.. kata yang arif.. akhir zaman barang yang hina jgn dihina, barang yang mulia jgn dimulia..

Robert said...

insyaAllah. aku mmg slalu terpikir-pikir ckp si gila tue. kadang2 naek gila juga. ntah lah. orang kate, Allah sembunyikan wali2 nya di antara hamba2 nya.