Monday, November 02, 2009

kelakar gyler citer nie.

Sebuah kereta yang membawa tiga rakyat Malaysia( Melayu, Cina, India) tiba-tiba terlibat dalam kemalangan yang dahsyat , dan ketiga-tiga penumpang mati sama-sama dengan serta merta. Di bilik mayat hospital doktor melakukan pemeriksaan biasa bagi mengesahkan kematian dan melabelkan nama masing-masing pada ibu jari kaki. Pada saat sang doktor mengikat label nama pada jari kaki mayat mangsa Cina, tiba-tiba dia bergerak dan hidup. Doktor yang kehairanan dan gementar bertanya apa yang telah terjadi.

Simati Cina itu menerangkan ketiga-tiga roh mereka telah sampai ke pintu neraka, tetapi malaikat memberi peluang kepadanya untuk pulang ke dunia dengan membayar wang tebusan $500 seorang. Jadi katanya dia menyeluk sakunya tanpa bertangguh-tangguh lagi dan menyudurkannya ke dalam genggaman malaikat.

Sang doktor lalu bertanya apa yang tejadi kepada dua kawannya . Katanya teman Indianya sedang tawar menawar untuk meminta dikurangkan bayaran. Doktor terus bertanya bagaimana pula tentang kawan Melayunya. Jawabnya ringkas, teman Melayunya itu sedang menunggu dana daripada kerajaan .
klakar kan? gelak lah kuat2.

8 comments:

Anonymous said...

maam haram.. perangai cam ko arr zul..

bonekagedix said...

fuck kerajaan . hahaha

Robert said...

haha tetapi tipikal nya melayu mmg begitu. kan?

nadya omar said...

aku melayu..
*wink2*

Robert said...

aku pun melayu..
=))

manje said...

hek...haha..
yela tu.
typical nya.
tapi tak ramai dah yang bersikap typical now.
sy melayu juga =))

Robert said...

hurm. mungkin ramai yang cuba untuk tidak menjadi tipikal lagi, tetapi hakikatnya kita tahu sendiri. melayu tanpa bantuan subsidi, dana, dan akta2 istimewa mereka, tidak kemana. kita bangsa lemah. kita bangsa yang setelah 50 tahun lebih merdeka masih menggigil tangan memegang tongkat untuk berdiri. kita jauh kebelakang tanpa hak istimewa kita.

HambaMaya said...

hohho lawak.. apa nak jadi bila Melayu dah dilabel begitu.. the problem with d world nowadays, once you are tagged, ur it.. forever!! cuma segelintir jer mampu kluar, yang lain masih lemas lagi di "tag" begitu.. hohoho